På SPA i underetasjen

Standard

I går våknet jeg helt tigerløs, helt lotteløs.

Om natten hadde jeg bråvåknet av at hendene mine lette etter meg selv, etter mine egne tapte og ødelagte deler.

Våt  i håret, på hendene, nedover halsen, av tårer.

Nyoperert (igjen) og så hjelpeløst utslitt, sorgfull og uendelig lei av denne tilstanden, dette lange ufrivillige opphold i Fandens eget SPA.

 

Natt eller morgen?  

 

Nattens sorg treffer meg sidelengs

Våkner gispende etter overflaten, etter luft

 

Vill av frykt

av  flukt

av sorg

løp sjelen min natten igjennom

som en sinnsyk, en fortapt, over jordet

 

Prøvde å finne igjen delene som er borte

mens bølgene kvernet videre uten å bry seg

 

Jeg så at armene var på plass, i det minste

Ville, som håret og øynene

ser ut som jeg ikke har surfet før

 

Rett før lyset bryter helt gjennom

forteller du meg at nå fløy gjessene mine forbi,

de har ikke dratt likevel

 

Er det morgengryet eller natten som forteller meg sannheten?

 

Legg igjen en kommentar

