Den sidste morgen

Standard

sidste morgen

Det er den sidste morgen og hun siger farvel, byen, med sit lys over tagene, med fuglen lige når solen kommer opp, med det blege lys ind gennem gardinerne idet jeg vågner efter alt for få timer, efter nok en stormnat i mig.

Alt det jeg ikke nåede, gå tur på Assistensen (har kun cyklet forbi de gule mure, og mærket mig selv smile bredt af drengen på skateboard der overhaler mig, har kun set på træernes mønstre gennem busvinduet).

Prøver at få tiden til at opføre sig anderledes, det er vist en pagt jeg hele tiden prøver at lave. Einstein og mig.

Prøver at bundfælde indtrykkene, møderne; på cafeer busser gader, at høre nogen sige mit navn på dansk. Pariserhjulet og brostenene og gaden hvor jeg blev båret hjem da jeg var nyfødt. Svanerne der vendte bunden i vejret i går aftes i Peblinge Sø, da jeg trampede iskold hjem i blæsten, efter den varme time med Nia. Hvordan de hvide kroppe i det mørke vand næsten var for særprægede til at være virkelige, og hvordan lysene fra husene på den anden side af søen er stille varme og smagen af en anden by, andre historier i mit liv.

Mindes hende som et andet sted her i Danmark bliver begravet i dag, minder om omsorg og måltider, hendes æbletræer (https://tigerdrage.wordpress.com/2012/06/29/child-in-a-tree-3/). Min venindes ansigt når hun i dag siger farvel til sin mor.
Timerne hos min moster og onkel i går, smagen af frokost ved deres bord, den samme lampe med heksen, den lampe jeg har spist under fra før jeg kan huske og de kender mig fra før jeg kan huske, de er så gamle nu og mit farvelknus er nødt til at være hurtigt for at jeg ikke skal græde.

At alting hvirvler hurtigt forbi, og øjeblikke kan leve i mig efter et halvt liv.

Der var så meget jeg ikke nåede. Og alle de uventede ting jeg ventede, skete.
Jeg kommer tilbage.

Legg igjen en kommentar

