Kjærlighet i tingene

Standard
Kjærlighet i tingene

Etter at hun har reist, finner jeg kjærligheten hennes brettet inn i pleddet som ligger rolig foldet på sofaen, der jeg hadde etterlatt det i en rastløs tull. Rommet er mer kjærlig fordi hun har satt putene pent opp; funnet en plass for alle posene med te på benken; foldet kjøkkenhåndkledet før hun hang det på plass på komfyren.

Alle de små tingene jeg ikke lenger makter, har hun skapt rundt meg slik at de er her en kort stund etter at hun har dratt igjen. Skålen med ferdig middag i kjøleskapet slik at jeg får varm mat i morgen. Potteplantene som står blanke og nyvannet, der de for noen dager siden var gulnet og støvete. Alt vasketøyet som lå i en gigantisk bunke, brettet.

For meg; en pause fra maktesløsheten over alt jeg ikke klarer for tiden, fra kaoset som tilter faretruende rundt meg.

Jeg hviler ryggen mot sofaen og varmer føttene forsiktig mot det vakkert foldede pleddet.

Takk.

Legg igjen en kommentar

