Fertility

Standard

image.jpegFertility, writes the woman with no womb or the rest of the stuff that goes with it for that matter. Well. Let’s not be superficial. Don’t need the physical bits to be fertile.

Jeg leste at når det er helt mørkt har man kanskje blitt plantet. Så for meg at jeg står med hodet ned i jorda og bleke ben stikkende opp.

Dag 13 av denne behandlingen og det er dritmørkt. Hardt å komme gjennom timene og være så dårlig og immobilisert. Du har smerteterskel som en toppidrettsutøver og mere til, sa en som heiarop til meg, og det satte jeg pris på, det var en god påminnelse om ressursene. Jeg er en jævel på å tåle smerte – men det betyr ikke at ikke jeg kjenner hver bit av den. Bare at jeg ikke har noe annet valg og har lært meg så mange teknikker at det ikke syns utenpå.
Fant en blomst med blikket, som hadde akkurat denne fargen, en liten stund da jeg klarte å se litt (for jeg må stort sett ha øynene dekket, migrenen gjør hjernen hoven, nærmest bristende av betennelse og følsomhet-) den blomsten altså, bare vippet litt i bris. Pustet i takt og tok med meg bildet inn i mørket, der jeg er helt alene.

Kunsten er å holde fast i at jeg ER noe, et eller annet. Markedsverdien er høyst usikker for tiden (og markedet viser det nådeløst) men jeg er noe, som blomster er det og dyr og mennesker er. Holder fingrene fast i det mens jeg ligger i fosterstilling (frøstilling?) og spirer.

image

 

Legg igjen en kommentar

