Vær med

Standard

intensitet: smerte

vær med det,

vær med meg

 

ikke gå når intensiteten brenner

jeg er meg, der

mer enn noen gang

er jeg meg når jeg puster inn i det

nennsomt

for pustens berøring gjør vondt selv med mykeste fingre

 

når jeg tillater tårene,

ansiktet mitt er nakent da

hvis du blir vil du se endringene i det, i meg

slik lyset hele tiden endres over en slette

 

bølger av stadig skiftende væren

dirrende smil vått av tårer

kraftfull konsentrert pannerynke,

gjennomsiktig klarhet i utmattelse

overgivelse

 

jeg er, da

levende – med alt det er

ikke snu deg vekk og vent på masken

2 responses »

  1. . og livet siver langsomt tilbake i kroppen på en som var på vei bort fra tilholdsstedet. fra senter. fra smertestedet, kontaktstedet, vente-på-glede-stedet. Bli levende ved å lese. på skjerm, til og med, ord fra det nakne ansiktet, fra den smertetålende kroppen, fra det umulige sted, som er det muliges sted. Takk ❤

Legg igjen en kommentar

